DESPRE NOI

MISIUNE

  • Dorim sa oferim un mediu de invatare creativ, cald, inovativ, fara stres si armonios pentru copii.
  • Sa imbunatatim calitatea educatiei din Romania prin oportunitati de a descoperi, a explora, a experimenta prin proiecte educationale diverse si interactive.
  • Sa asiguram un curriculum plin de viata, interesant, practic in abordare, inovator in metode si performant în conţinut.
  • Sa dezvoltam abilitati de comunicare pentru a permite copiilor sa-si exprime gandurile si sentimentele lor fluent intr-un mod sigur.

VIZIUNE

Centrul Educational Monteclaris urmareste:

  • a atinge cele mai inalte standarde de excelenta profesionala;
  • a fi la curent si a aplica cele mai recente metodologii de predare;
  • a oferi copiilor, parintilor, cadrelor didactice instrumente educationale, materiale didactice si educatie de calitate;
  • a imbina educatia formala, de tip cognitiv cu activitati de dezvoltare sociala si emotionala a copiilor, utilizand metode specifice psihologiei adleriene.

VALORI

  • Toleranta si respect – insuflam copiilor toleranta fata de ceea ce este diferit de noi, de modul nostru de functionare si gandire, respectand diversitatea naturii si pe cea interumana, indrumandu-i a avea o atitudine deschisa, optimista, non-invaziva fata de tot ceea ce intalnim.
  • Sentimentul de siguranta si apartenenta – copilul se va simti protejat, intregul colectiv, prin legatura afectiva creata, oferind copilului mediul cald in care sa se simta integrat, placut si protejat.
  • Incredere in fortele proprii – va hrani entuziasmul copilului pentru invatare si dezvoltare personala continua, care il vor pregati pentru viata de adult condusa de optimism si de siguranta ca fiecare actiune a noastra aduce o schimbare pozitiva in natura si in societate.
  • Educatie formala, non-formala si informala – programele indoor si outdoor dezvoltate de institutia noastra asigura acoperirea unei palete largi de metode educationale, prin divesitatea modalitatilor de abordare a continutului curriculumului. Avem lectii desfasurate atat in sala de clasa cat si in mijlocul naturii in cadrul carora sunt aplicate metode de predare formale, non-formale si informale. Educatia prin experienta ocupa un rol esential in sistemul nostru de predare-invatare deoarece efectele acesteia sunt deosebit de pregnante in formarea viitorului adult.
  • Deprinderile de autoservire si independenta – Unul dintre principiile esentiale aflate la baza filosofiei noastre educationale spune „sa nu faci nimic din ceea ce copilul poate face singur”. In activitatea noastra zilnica ii incurajam pe cei mici sa creada in potentialul lor de a se autoservi, a se ingriji singuri, bineinteles, adaptat la nivelul de varsta individual. Daca poarta imbracaminte si incaltaminte corespunzatoare, copilul poate sa se imbace si sa se dezbrace singur, sa mearga la toaleta fara ajutor (doar supraveghere), sa manance si sa se spele pe maini si pe fata. In ceea ce priveste purtarea de grija, copiii sunt incurajati sa empatizeze unii cu altii, sa se ajute reciproc la nevoie si sa se mentina in siguranta. Sunt invatati sa evalueze riscurile specifice in timpul excursiilor si sa nu se expuna acestora fara a discuta in prealabil cu educatoarele sau fara a fi supravegheati de acestea.